Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Nieuws

5 maart 2022 Geurmarketing minder agressie in opvang centra

Minder agressie en geweld met de juiste sinaasappel geuren in de ruimte? Afgelopen jaar werkte we mee aan de verspreiding van geur in verschillende opvang centra op afdelingen van jongere asielzoekers. Onze geurenmix en apparaten waren verborgen en gaven de geur stil en gematigd af in de

3 april 2020 Geuren met antivirale en anti bacteriële werking

Tegen het verschrikkelijke Corona virus zijn vele desinfectie middelen die het virus onschadelijk maken. Bijvoorbeeld een hoog percentage alcohol of hyperchloride. Stoffen die je gebruikt om oppervlakten te ontsmetten. Denk natuurlijk aan je handen, maar ook deurklinken en andere plekken waar menselijk contact is geweest. In een

20 januari 2020 Geurbeleving in hotels

Geurbeleving in hotels Juist in hotels waar beleving heel belangrijk is. Een frisse buitengeur, een tropisch luchtje, geuren van Oosterse oudh of misschien zelfs wel een koffie luchtje. Op onze pagina over de geurbeleving vind je meer informatie over de geuren en het trigger effect hiervan.

18 mei 2019 Geurmarketing is de juiste cocktail

Cocktailmakers weten hoe belangrijk het is, de juiste geur. Ze halen hier verschillende trucjes mee uit. Het dun schillen van citrusvruchten en het insmeren van de glazen hiermee. Het stampen van kruiden en andere mooie botanicals om de beste geur ervaring tijdens het drinken te

20 maart 2019 Geurmarketing Biologisch Etherische olie

Steeds meer bedrijven vragen om natuurlijke geuren. Al onze top geuren bevatten al onderdelen van planten en plant extracten. En we produceren ze in Nederland. Nieuw is nu ook onze range aan biologische etherische oliën. Etherische olie is de olie die wordt verkregen uit planten, bomen,

5 februari 2019 Geurmarketing ontastbaar?

Geurmarketing klinkt voor sommigen als een vaag begrip. Geur is ontastbaar en moeilijk onder woorden te brengen. Een link maken met de eigen core business is vaak dan ook nog onbegrepen. Maar is geur dan wel belangrijk, wanneer je het ook altijd 'zonder' hebt gedaan? Dat is vaak

20 januari 2019 Meer vertrouwen door geur

Niet iedereen is fan van geur, sommige zeggen er zelfs een hekel aan te hebben. Navraag of men dan zelf misschien een parfum of deodorant  gebruikt, leert dat geur misschien dan toch wel een doel dient. Trekken we dit dan door naar een stroopwafel kraampje

24 juli 2018 Beïnvloeding koopgedrag door emotie met geurmarketing BNR

Geur heeft vele soorten werkingen die erg herkenbaar zijn voor ons allemaal. Het kan een commerciële reden hebben,koopgedrag, maar ook juist een medische. Dit laatste is nieuw en testen we op dit moment met de universiteit van Wageningen en het Radboud Medisch Centrum. De emotie

21 juli 2018 Geurbeleving in de zorg

Healthcare is een breed begrip, denk aan ziekenhuizen, huisartsen, tandartspraktijken en verzorgingstehuizen. Geur speelt op deze plekken een belangrijke rol. Bij het binnenlopen in een ziekenhuis of bejaardentehuis kan een geur je soms direct overvallen. Het zet meteen de sfeer neer. In vele gevallen is

18 juli 2018 Geuren in de werkomgeving

Welke geuren in de werkomgeving zijn nu eigenlijk wenselijk? Om hier een goed antwoord op de kunnen geven is het belangrijk om te weten wat de werking zou moeten zijn. We zien de geur in de werkomgeving om verschillende vlakken. Hygiëne, dit kan de geur beleving zijn