Wist je dat mensen graag langer tijd doorbrengen in een ruimte waar een prettige geur hangt? En dat ze dan dus ook sneller een product kopen? Hier zelfs makkelijker voor willen betalen?
We staan er vaak niet bij stil, maar de geur in een winkel bepaalt mede je verkoopsucces. Eigenlijk is dat logisch: mensen willen zich fijn voelen. Door alle vijf de zintuigen te stimuleren, creëer je een ultieme beleving.
Met private label geurproducten neemt de klant deze ervaring zelfs mee naar huis.
Iscent past dit o.a. toe voor America Today en vele andere geweldige retail zaken. Wist je misschien dat zelfs de Ikea je bewust geuren laat ruiken? Welke geuren en waarom? Daarvoor kom je naar Iscent.
Moderetailer Ainz, gevestigd in Zwolle, ontdekte tijdens een zakelijke trip naar Parijs hoe geur de sfeer in en winkel bepaalt. Die Parijse geur veroverde hun hart onmiddellijk. Maar was dat wel de juiste geur voor hun merk?
Vele uren in het lab hebben uiteindelijk gezorgd voor een signatuurgeur die geïnspireerd werd door de geur waar ze verliefd op werden, maar in een verbeterde vorm. Deze geur wordt in de winkels verspreid en worden als geurstokjes verkocht aan de consument.
De verbouwing van de showroom was het perfecte moment voor Groothuis Wonen om na te denken over geur. Maar hoe en wat? Ze hadden geen flauw idee. Daarom hebben we samen met hen gekeken naar waarom hun klanten primair naar de showroom komen.
Het antwoord? Inspiratie opdoen voor thuis of het bedrijfspand. De conclusie was: hier horen geuren bij die je de beleving van een keuken of een badkamer geven. De geur van verse koffie in de ochtend, vanille rond lunchtijd of een hammam bij de badkamer. Een drastische verbetering voor de beleving van de bezoekers!
Een private label, je eigen geur, biedt je een te gekke kans. Zowel in je eigen pand, als bij mensen thuis. Geurstokjes of andere geurproducten roepen positieve herinneringen op die jij voor hen hebt mogelijk gemaakt. Zo blijf je altijd on top of mind.
Ben je gegrepen door geur en al haar fascinerende facetten? Vul het contactformulier in, zo kunnen we samen ontdekken wat we voor je kunnen doen.