Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

AlphaScent iscent geuren

Wellbeing based fragrances

Iscent heeft geuren ontwikkeld, die op basis van fMRI onderzoek zich hebben bewezen om emoties en welbevinden te verbeteren.
Van blijdschap tot ontspanning, van zelfvertrouwen tot meer energie, emotionele toestanden veroorzaakt door AlphaScent-geuren zijn getest en vervolgens gevalideerd door ons AScent model, waarbij wetenschappelijk bewijs is verkregen van de stemmingsverbeterende effecten. De geteste geuren zijn voorzien van een certificaat.

Verbinding van geur & emotie

Behalve dat ze onze aandacht trekken, ons in vervoering brengen, en zelfs onze meest verre herinneringen direct naar boven halen, kunnen geuren specifieke emoties opwekken, met een directe invloed op onze stemming en emotie. 

De reden achter de krachtige link tussen geur en emoties is dat het reuksysteem diep geworteld is in een deel van onze hersenen; het limbisch systeem, waar herinneringen en emoties opgeslagen zijn. Door deze verbinding met het limbisch systeem is het dat geuren zo’n sterke emotionele kracht bezitten.

Kunnen emoties het welzijn verhogen?

De afgelopen twee jaar hebben zoveel onzekerheid in ons leven gebracht. Covid en lockdowns, om nog maar te zwijgen van de desoriëntatie veroorzaakt door de oorlog, hebben mensen in een staat van angst gebracht en zich voortdurend zorgen maken over de toekomst.

 

Om op deze negatieve emoties te reageren, ontwikkelen mensen een meer intieme dimensie van het bestaan gericht op: gezondheidszorg, vermindering van stress en verbetering van het algehele welzijn. Er worden nieuwe dagelijkse rituelen ontwikkeld, gericht op het kalmeren van de geest en het opnieuw in evenwicht brengen van emoties. Zelfzorg, zelfliefde, meditatie en yoga staan hoog op de agenda. 

 

Om aan deze behoefte te voldoen, evolueren veel merken en bedrijven zich nu om welzijn te bieden, en geur lijkt het ideale middel om de gebalanceerde psycho-emotionele voordelen te bieden die mensen nu steeds meer verwachten.

fMRI is een geweldig hulpmiddel om te bestuderen hoe de hersenen reageren op geuren, omdat het gedetailleerde informatie kan geven over hersenactiviteit als reactie op verschillende geuren. Het kan activiteit op verschillende hersenlocaties meten als reactie op verschillende geuren, waardoor onderzoekers kunnen bepalen welke delen van de hersenen het meest actief zijn. Bovendien kan fMRI de chemische activiteit in de hersenen meten in reactie op verschillende geurstoffen, waardoor onderzoekers de biologische mechanismen die een rol spelen in het reuksysteem beter kunnen begrijpen.

Wat is AlphaScent?

Om merken en bedrijven hierin te ondersteunen heeft Iscent: AlphaScent gecreëerd, een innovatieve technologie, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten, die het mogelijk maakt om geuren te ontwerpen die specifieke emoties oproepen.

 

Met functionele magnetische resonantie-methodologie (fMRI) is de reactie van het menselijk brein op een reeks geuren beoordeeld. Van euforie tot ontspanning, van zelfvertrouwen tot sereniteit, emotionele toestanden veroorzaakt door Emotiwaves™-geuren zijn getest en vervolgens gevalideerd door ons ScentMove-model, waarbij wetenschappelijk bewijs is verkregen van hun stemmingsverbeterende effectiviteit.

Meer focus en concentratie

Focus is cruciaal voor mentaal welzijn, het bestaat uit energie en kalmte. In de staat van gefocust zijn, kan je je energie richten op het volbrengen van je taak. Het is nu voor het eerst mogelijk om wetenschappelijk onderbouwd mensen beter te laten concentreren door de invloed van geur. Deze juiste geuren kunnen gerelateerde voordelen opleveren, zoals mentale efficiëntie en helderheid van geest, waardoor de kracht van positieve geuren naar iedereen kan worden gebracht. 

Contact

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn
    WhatsApp