“Mensen kunnen een jaar na dato een geur voor 65% nauwkeurig oproepen. Voor beelden is dat na 3 maanden nog maar 50%. Geur is dus een opvallend sterke herinnering.”
Geur is voor ons veel meer dan een dans van geurmoleculen. Geur is een onderdeel van het karakter van een bedrijf. We versmelten creativiteit in het laboratorium met kennis over de menselijke psyche en marketing.
“We” zijn trouwens de twee letters die verwijzen naar een team met flink wat kennis over wetenschap, menselijke psyche en marketing. De fijnzinnige, excentrieke geurexpert Jorg Hempenius en de zakelijke ingestelde Bastiaan Medendorp vormen de solide basis van een florerend bedrijf.
Achter de schermen smelten we bij Iscent onze kennis samen om de beste geurbeleving voor bedrijven te realiseren. Het team bestaat uit verschillende karakters die als juiste ingrediënten een goedwerkende formule vormen en met roomspray, geurstokjes, autogeurstenen, geurmachines en heel veel andere geurproducten een optimale geurbeleving realiseren bij bedrijven. Wij zorgen ervoor dat jouw merk herinnert wordt. Dat is de kracht van geurmarketing en van Iscent.
De excentrieke helft, de experimenterende creatieveling, de fijnzinnige geurwetenschapper. Jorg duikt het laboratorium in om de merkstrategie van de Iscent klant te vertalen in geur. Hij zoekt de grenzen op van technologie en kijkt met een nieuwsgierige blik naar de dieperliggende vraag.
De flegmatische helft, het zakelijk kompas, de wetenschappelijke neuromarketeer. Bastiaan transformeert de creativiteit van zijn zakenpartner Jorg naar resultaatgerichte oplossingen die het gedrag van de klant van de klant beïnvloeden.
“Mensen kunnen herinneringen beter oproepen aan de hand van wat we ruiken dan aan de hand van wat we zien.”
We geloven per definitie niet in een standaard. Geur is daar te persoonlijk voor. En juist vanwege de impact die geur op beleving en herinnering heeft, staan we voor het ontwikkelen van een eigen, exclusieve geur die in elke molecuul het merk weerspiegelt.
Voor deze klanten hebben wij geuren ontwikkeld die het verhaal van het merk via de neus vertellen. Geuren die zich hebben vertaald in roomsprays, geurstokjes, autogeurstenen, automatten, beautyproducten, enzovoorts. Iets voor hun klanten om het merk aan te herinneren. Dát is de kracht van geurmarketing.
Ben je gegrepen door geur en al haar fascinerende facetten? Vul het contactformulier in, zo kunnen we samen ontdekken wat we voor je kunnen doen.
Een geur, al dan niet exclusief ontwikkeld, die bij je merk past, kun je op verschillende manieren verspreiden. Wij denken mee over creatieve oplossingen voor het inzetten van geurmarketing bij jouw bedrijf. Bekijk onze scala aan creatieve en innovatieve geur verspreidende producten (zowel losstaand als gekoppeld via een luchtsysteem), waarmee we elke ruimte subtiel van geur kunnen voorzien.