Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Siemens ArtSmellery

Nieuwsgierig naar welke geur is gecreëerd om het nostaligische gevoel op te roepen van Le Violoniste by Marc Chagall? Of de rookdampen van Roy Lichtensteins, As I Opened Fire?

Geur stimuleert de verbeelding op een heel sterke manier. Het zorgt er meteen voor dat herinneringen terugkomen, verhalen worden opgehaald en het kan sterke emoties oproepen. Jorg Hempenius creerde zes geuren voor deze bijzondere expositie met enkel witte doeken voorzien van geur.

De ontwikkeling van de Sensofresh wasmachine bracht geuren en machines dicht bij elkaar. Elke dag hebben we er mee te maken. We willen lekker ruiken en dus niet naar etensluchtjes en andere onaangename geuren die we gedurende een dag tegen kunnen komen.

 

Siemens heeft een oplossing gevonden met een wasmachine die zonder water in 15 minuten zorgt dat de kleding weer neutraal ruikt. Om dit te vieren is er samen met het Stedelijk museum en Jorg van Iscent een bijzondere manier gemaakt om kunst te ervaren via de neus. Geur is in de kunstwereld niet vaak aanwezig, dat terwijl het een grote emotionele impact heeft. Dit bijzondere project heet Artsmellery en is nog te ruiken in Inspiratiehuis 20/20 tot 10 juni 2017.

Bekijk het hier op youtube


Klant

Siemens & het Stedelijk Museum

Project

Installatie en custom made geuren.

Category

Retail

Artsmellery geur kunst Iscent