Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

zara parfum dupes

Vind de perfecte Zara dupes

Het zoeken naar het perfecte parfum kan een dure en tijdrovende klus zijn. Vaak hangt er een flink prijskaartje aan geurtjes van topmerken, waardoor je je soms wel twee keer bedenkt voordat je de knoop doorhakt. Het is immers niet ongewoon dat een bescheiden flesje parfum evenveel kost als je wekelijkse boodschappen. Ondanks deze hoge prijzen verlangen velen van ons nog steeds naar een kwaliteitsgeur. Wie wil er nu niet horen dat ze heerlijk ruiken?

Gelukkig biedt Zara nu het perfecte antwoord op dit dilemma. Ze hebben een reeks parfums geïntroduceerd die verbluffend veel lijken op die van luxemerken zoals Chanel, Yves Saint Laurent en Dior, maar dan voor een veel aantrekkelijkere prijs. In de volksmond worden ze Zara dupes genoemd. Hieronder vind je een overzicht van enkele Zara-parfums die je doen denken aan die dure favorieten:


  • Zara Rose 90 ML, €10,95 vergeleken met Dior J’adore EDP 100 ML, €136 bij Douglas
  • Zara Golden Decade 80 ML, €22,95 vergeleken met Yves Saint Laurent Libre Intense EDP 90 ML, €132 bij Douglas
  • Zara Nude Bouquet 100 ML, €15,95 vergeleken met Miss Dior Blooming Bouquet EDT 100ML, €117,60 bij IciparisXL

… en dat is nog maar het topje van de ijsberg!

Bij het bekijken van deze vergelijkingen vallen een paar dingen op:

 

  • Prijsverschil: De parfums van Zara zijn verbazingwekkend betaalbaar in vergelijking met de prijzen van topmerken, zelfs als ze bijna identiek ruiken.
  • Kwaliteit tegenover Prijs: Dit laat duidelijk zien dat een hogere prijs niet altijd synoniem staat aan superieure kwaliteit. Er zijn betaalbare geuren die net zo heerlijk zijn als hun duurdere tegenhangers. Wat wel standaard opvalt is dat de geuren dupes minder lang blijven hangen, er is natuurlijk bespaard op de soort ingrediënten.

  • Merkperceptie: Het is fascinerend om te zien hoe de perceptie van een merk invloed kan hebben op de prijsstelling. Zara, traditioneel gezien als een merk voor betaalbare mode, maakt nu een grootse entree in de wereld van luxe parfums, maar blijft trouw aan zijn filosofie van betaalbaarheid.

In een wereld waar prijs vaak wordt geassocieerd met kwaliteit, laat Zara zien dat je niet de hoofdprijs hoeft te betalen voor een kwaliteitsproduct. Ben je op zoek naar zelf een uniek parfum uitbrengen dan kunnen we je hiermee helpen vanaf 1000 stuks.
Zara dupes zijn uitlegbaar als Zara duplicaten, dus eigenlijk kopieën van bepaalde parfums. Een 100% kopie zal het nooit zijn, dat is het doel ook niet, alleen inspelen op de trends van bepaalde populaire geuren. 

NOG EEN STUK ACHTERGROND INFORMATIE OVER ZARA:

Zara behoort tot de meest succesvolle modewinkelmerken ter wereld. Sinds haar oprichting in 1975 in Spanje heeft Zara met de introductie van het concept “fast fashion” de detailhandel op zijn kop gezet. Zara streeft ernaar een verantwoordelijke passie voor mode te creëren onder een breed scala van consumenten uit diverse culturen en leeftijdsgroepen. Een van Zara’s grootste krachten, en een cruciale factor in haar wereldwijde succes, is haar klantgerichtheid. De klant staat bij Zara altijd op de eerste plaats, en dit principe heeft vanaf het begin de cultuur van het bedrijf en het merk bepaald.

Zara biedt kleding voor mannen en vrouwen, kinderkleding (Zara Kids), schoenen en accessoires. Het submerk Zara TRF richt zich met trendy en soms gewaagdere items op jongere vrouwen en tieners.

 

Het verhaal van Zara

Zara werd in 1975 opgericht door Amancio Ortega en Rosalía Mera als een familiebedrijf in het centrum van Galicië in het noorden van Spanje. De eerste winkel bood goedkopere varianten van populaire, duurdere kleding en mode aan. Amancio Ortega koos voor de naam Zara omdat zijn eerste keus, Zorba, al bezet was. In de daaropvolgende 8 jaar wist Zara met haar unieke benadering van mode de Spaanse consument voor zich te winnen, wat leidde tot de opening van negen nieuwe winkels in de grootste steden van Spanje.

In 1985 werd Inditex opgericht als houdstermaatschappij, wat de basis legde voor een distributiesysteem dat snel kon inspelen op veranderende markttrends. Ortega ontwikkelde een nieuw ontwerp-, productie- en distributieproces dat de doorlooptijden kon verkorten en sneller kon inspelen op nieuwe trends. Dit noemde hij “instant fashion”, mogelijk gemaakt door grote investeringen in IT en door gebruik te maken van ontwerpteams in plaats van individuele ontwerpers.

In het volgende decennium breidde Zara zich agressief uit naar wereldmarkten, waaronder Portugal, New York (VS), Parijs (Frankrijk) en vele anderen. Tegenwoordig is er in bijna elk ontwikkeld land wel een Zara-winkel te vinden. Met 2.264 winkels in 96 landen is Zara nu de grootste fast fashion retailer ter wereld en het vlaggenschipmerk van Inditex. Oprichter Amancio Ortega behoort volgens Forbes tot de zes rijkste mensen ter wereld.

Tegenwoordig is Inditex de grootste modereus ter wereld met meer dan 174.000 werknemers en meer dan 7.400 winkels in 202 landen. In 2019 bedroeg de omzet van Inditex USD 23,4 miljard. Andere merken van Inditex zijn onder andere Zara Home, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho en Uterqüe.

Naast mode heeft Amancio Ortega ook een wereldwijd vastgoedinvesteringsfonds opgezet, Pontegadea Inversiones, dat bedrijfspanden beheert in negen landen, waaronder de VS, het VK en Frankrijk. Deze panden zijn de thuisbasis voor grote bedrijven als Facebook, Amazon en Apple, evenals prestigieuze luxemerken en retailers.