Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Nieuws

20 maart 2019 Geurmarketing Biologisch Etherische olie

Steeds meer bedrijven vragen om natuurlijke geuren. Al onze top geuren bevatten al onderdelen van planten en plant extracten. En we produceren ze in Nederland. Nieuw is nu ook onze range aan biologische etherische oliën. Etherische olie is de olie die wordt verkregen uit planten, bomen,

5 februari 2019 Geurmarketing ontastbaar?

Geurmarketing klinkt voor sommigen als een vaag begrip. Geur is ontastbaar en moeilijk onder woorden te brengen. Een link maken met de eigen core business is vaak dan ook nog onbegrepen. Maar is geur dan wel belangrijk, wanneer je het ook altijd 'zonder' hebt gedaan? Dat is vaak

20 januari 2019 Meer vertrouwen door geur

Niet iedereen is fan van geur, sommige zeggen er zelfs een hekel aan te hebben. Navraag of men dan zelf misschien een parfum of deodorant  gebruikt, leert dat geur misschien dan toch wel een doel dient. Trekken we dit dan door naar een stroopwafel kraampje

24 juli 2018 Beïnvloeding koopgedrag door emotie met geurmarketing BNR

Geur heeft vele soorten werkingen die erg herkenbaar zijn voor ons allemaal. Het kan een commerciële reden hebben,koopgedrag, maar ook juist een medische. Dit laatste is nieuw en testen we op dit moment met de universiteit van Wageningen en het Radboud Medisch Centrum. De emotie

21 juli 2018 Geurbeleving in de zorg

Healthcare is een breed begrip, denk aan ziekenhuizen, huisartsen, tandartspraktijken en verzorgingstehuizen. Geur speelt op deze plekken een belangrijke rol. Bij het binnenlopen in een ziekenhuis of bejaardentehuis kan een geur je soms direct overvallen. Het zet meteen de sfeer neer. In vele gevallen is dit

18 juli 2018 Geuren in de werkomgeving

Welke geuren in de werkomgeving zijn nu eigenlijk wenselijk? Om hier een goed antwoord op de kunnen geven is het belangrijk om te weten wat de werking zou moeten zijn. We zien de geur in de werkomgeving om verschillende vlakken. Hygiëne, dit kan de geur beleving zijn

2 juli 2018 Geurende deurhanger hotel, hogere ratings

Goed nieuws voor alle hotelmanagers, Dé geurende deurhanger! Met een nieuwe techniek zijn we bij Iscent nu in staat om deurhangers voor hotels te maken met daarin elke gewenste geur. Waarom is dit dan zo'n goed idee? Wanneer de housekeeping dagelijks een nieuwe deurhanger aan de deur hangt,

14 april 2018 De geur van vers gebakken brood

Bakkers weten het heel lang, als je brood bakt, zet je de deur open zodat mensen naar binnen komen. Geur versterkt het gevoel dat mensen wat willen proeven en draagt op die manier bij tot het doen van de aankoop. Je zweeft als het ware bijna

27 februari 2018 Vakantiehuisjes schoner ervaren met geur

Vandaag verschenen er flink wat opmerkelijke berichten over de onhygiënische staat van vakantiehuisjes. Het blijkt dat deze vakantieverblijven vaak niet goed worden schoongemaakt: gasten vinden er viezigheden die ze liever niet zouden willen aantreffen. Gats. Het woord 'muf' kom dan ook behoorlijk vaak voor in

24 februari 2018 Live geur op evenement

Hoe te gek is het om op een LIVE evenement een geur experience te bieden? We love it. En daarom doen we dat ook al jaren. Say what?! Ja, een geur experience houdt eigenlijk dit in: je vertaalt de boodschap van je evenement naar een unieke geur,