Hotelgasten en geurbeleving

januari 22, 2016

Een groot onderzoek is gehouden door Hotels.com naar de verbeterpunten voor hotels. Op 1 in de top 10 staat voor 65% Geluidsoverlast van buren.
Je komt er immers vaak voor je rust.
Op nummer 2 staat, geurhinder, de overlast van een muf ruikende kamer, bijv. veroorzaakt door het tapijt. Dit neemt 45% in van de totaal aantal stemmen.

Bijzonder is de overeenkomst uit ander onderzoek, waaruit blijkt dat geur voor 45% verantwoordelijk is voor de waarneming van een ruimte of product.

Om deze 45% aan te pakken naar een positievere beleving doen hotels er verstandig aan om wat aan de geurbeleving te gaan doen. Iscent staat klaar om een passende geur toe te voegen en om te helpen de geurproblemen op te lossen.

Top 10 verbeterpunten voor hotel kamers van Nederlandse gasten
1. Geluidsoverlast van andere gasten (64%)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45%)
3. Geen warm water meer (38%)
4. Te weinig stopcontacten (32%)
5. Beperkte ontbijturen (15%)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15%)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11%)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10%)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8%)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8%)

Comments are closed.