Meer verkopen met de juiste geur

januari 22, 2016

Wij van Iscent verkopen een manier om meer omzet te halen. Dit is iets dat we vaak uit moeten leggen. Een mooi voorbeeld werd onlangs gepubliceerd in een nieuw onderzoek. (http://news.usc.edu/83421/somethings-literally-fishy-study-finds-fish-smell-makes-us-suspicious/)

Het resultaat:
Wanneer mensen in een vies ruikende omgeving zaten, in dit geval visgeur. Werden mensen meer alert op het maken van een keuze en reageerde veel kritischer. Het gaat om 42% van de doelgroep tegenover maar 17% van de doelgroep in een neutraal ruikende kamer. Mensen werden in de vieze geur achterdochtiger tijdens het maken van een keuze.

Vertaling naar uw situatie:
Wanneer u iets wilt verkopen, wilt u een klant die vertrouwen voelt en juist geen achterdocht. Een goede geur zal de klant optimistisch stemmen en het gevoel geven dat het ze uw adviezen kunnen vertrouwen.
Uw ruimte hoeft niet overdreven geparfumeerd te zijn, integendeel. Een subtiele aanwezigheid van de juiste geur, zal voldoende zijn.

Comments are closed.