ING event

juni 27, 2017

Voor het Get into the Future event (http://getintothefuture.nl/) vroeg ING ons om de bezoekers te prikkelen met geur. Al is het inzetten van geur al erg oud, de Romeinen verspreidde al oranjebloesem in het Colosseum door duiven hiermee in te smeren.

Als we kijken naar de toekomst, dan is het duidelijk dat geur een erg belangrijke rol blijft spelen in communicatie. Honden worden bijvoorbeeld getraind om kanker op te sporen en etensgeuren worden ingezet om mensen met Alzheimer beter te laten eten.

Wanneer de geur goed aansluit is het passend en zal het extra krachtig overkomen

Bedrijven communiceren ook met geur, soms onbewust, doordat hun medewerkers en hun kantoren hun eigen geur bij dragen. Maar steeds vaker ook bewust door een geur op maat te laten creƫren door een geurenbedrijf zoals Iscent. Door aan een geur te ruiken kan je vertellen of het past bij bijvoorbeeld; Volvo, Hartman, Zwitsal of KLM. Wanneer de geur goed aansluit is het passend en zal het extra krachtig overkomen. Deze geuren kunnen worden verwerkt in de ruimte maar ook in producten.
Het Get into the future event had zo zijn eigen geur gekregen en mensen namen deze ook nog eens mee naar huis als aandenken.

Wij laten bedrijven communiceren met door geur.

Comments are closed.